یکی از بهترین ابزارهای سلامتی شما چیزی است که احتمالاً اکثر شما به آن دسترسی دارید و آن تلفن همراه شما است. اگر دیابت دارید، می توانید با دانلود و استفاده از یک اپلیکیشن مدیریت دیابت، از تلفن همراه­تان به نفع خود استفاده کنید. نکته کلیدی، یافتن اپلیکیشن مناسبی است که به نگرانی های شما رسیدگی کرده و مدیریت دیابت شما را آسان تر کند.

چه مبتلا به دیابت نوع 1، چه دیابت نوع 2 یا دیابت حاملگی باشید، درک اینکه چگونه غذا، فعالیت بدنی و سطح قند خون شما با هم تعامل دارند، برای مدیریت بیماری شما بسیار مهم است. اگر در مورد شمارش تعداد کربوهیدرات های مصرفی در هر وعده ی غذایی یا روزانه یا در مورد دوزهای انسولین، هموگلوبین A1C، قند خون، شاخص گلایسمی غذاها، فشار خون یا مدیریت وزن خود نگرانی هایی دارید، واقعاً اپلیکیشنهایی برای همه این نگرانی ها و موارد دیگر وجود دارد.

این اپلیکیشن­ها به شما امکان می دهند تا داده های سلامتی خود را با تیم پزشکی خود به اشتراک بگذارید تا تغییراتی را در رژیم درمانی و غذایی شما ایجاد کنند.

ما بهترین اپلیکیشن­های دیابت سال 2022 را بر اساس موارد زیر انتخاب کرده ایم:

·        ممکن است برای چه به آنها نیاز داشته باشید

·        بازخورد کاربران

·        چقدر راحت می توانند در برنامه سلامت کلی شما ادغام شوند

از ابزارهای جامع‌تر مدیریت دیابت گرفته تا ارائه کمک به افراد تازه تشخیص داده شده تا شمارنده‌های کربوهیدرات خاص، در اینجا بهترین اپلیکیشن‌هایی که برای مدیریت دیابت در سال 2022 وجود دارد، به شما معرفی می کنیم.

نحوه انتخاب اپلیکیشن دیابت

یک جستجوی ساده برای "اپلیکیشن­های دیابت" صدها برنامه دیابت را به شما نشان می دهد. اما شما باید زندگی خود را مدیریت کنید، نه اینکه برای یافتن بهترین ها از آنها استفاده کنید. بنابراین ما تحقیقات مقدماتی را برای شما انجام داده ایم.هنگام ارزیابی یک برنامه دیابت، بهتر است به دنبال موارد زیر باشید:

·        برنامه ای که به بیشتر معیارهای مدیریت دیابت مورد نظر شما رسیدگی می کند. این می تواند شامل اطلاعات سلامتی، دستور العمل­های غذایی، شمارش کربوهیدرات ها، ردیابی سطح قند خون، یا فقط سازماندهی اطلاعات پزشکی شما باشد.

·        برنامه ای که به طور منظم به روز شود. این کار به "رفع اشکالات اپلیکیشن" کمک کرده و از خرابی ها و کاهش وحشتناک سرعت برنامه ها جلوگیری می کند.

·        ویژگی های کاربر پسند. وارد کردن اطلاعات زیاد و زمان بر، خسته کننده است و احتمالاً اکثر افراد واقعاً این کار را انجام نخواهند داد. به دنبال ویژگی هایی مانند اطلاعات تغذیه ای از قبل بارگذاری شده، دکمه های آسان برای کلیک کردن، و یادآورها یا زنگ هشدارهای مفید باشید.

·        قابلیت ادغام و اتصال به سایر دستگاه های مدیریت دیابت شما. برخی از برنامه‌ها با پمپ انسولین، ساعت هوشمند یا سایر ابزارهای پیشرفته‌ای که ممکن است برای مدیریت دیابت خود استفاده کنید، یکپارچه می‌شوند. اینها می توانند باعث صرفه جویی در زمان شوند و نحوه مدیریت سلامتی شما را افزایش دهند.

یک برنامه مدیریت دیابت، باید حجم کارهایی را که شما برای مدیریت بیماری خود هر روز انجام می دهید، کاهش دهد، نه اینکه بیشتر کند. در نظر گرفتن این عوامل می تواند به محدود کردن تصمیم شما کمک کند.ما بهترین اپلیکیشنهای موجود و مشخصات و کارایی آنها را در ادامه به شما معرفی می کنیم:

بهترین اپلیکیشن برای مکالمات اجتماعی در مورد دیابت: Bezzy T2D

امتیاز آیفون: 4.7 ستاره

امتیاز اندروید: 4.5 ستاره

قیمت: رایگان

آیا تا به حال در مورد ابتلای خود به دیابت احساس تنهایی کرده اید؟ خب، Bezzy T2Dاینجاست تا شما را با دیگران در یک انجمن آنلاین گرد هم آورد تا در مورد هر چیزی که مربوط به دیابت است بحث کنید. فضاهای امنی برای گپ زدن در مورد زندگی روزمره، رژیم غذایی و تغذیه، COVID-19، روابط، تازه تشخیص داده شده، سلامت روان و موارد دیگر وجود دارد. خیلی خوب است که با ارتباط با دیگران احساس خوبی کنید، به خصوص وقتی صحبت از سلامتی شما باشد.

بهترین برای تغذیه سالم: Fooducate

امتیاز آیفون: 4.7 ستاره

امتیاز اندروید: 4.4 ستاره

قیمت: خود اپلیکیشن رایگان است اما برنامه های داخلی قابل خریداری دارد.

وقتی صحبت از مدیریت دیابت می شود، دانش قدرت است.Fooducate ، اینجاست تا به شما کمک کند تا بفهمید کدام غذاها برای حفظ قند خون شما در محدوده سالم مناسب هستند، زیرا همه غذاها - یا حتی کربوهیدرات ها - با هم برابر نیستند. ما این برنامه را انتخاب کردیم زیرا بیش از 300 هزار غذا در آن برنامه ریزی شده است. به سادگی بارکد آنها را اسکن کنید تا درجه بندی  A، B، C  یاD را برای میزان سالم بودن غذا مشاهده کنید. اگر اپلیکیشن برای غذا درجه ای را تعیین نکرد، پیشنهادهای جایگزین برای گزینه‌های مغذی‌تر دریافت خواهید کرد. این برنامه ردیابی و کشف اطلاعات بیشتر در مورد غذاهایی که می خورید، از جمله محتوای قند اضافه شده، مواد تشکیل دهنده ی پنهان و غیره را برای شما آسان می کند.

بهترین برای مدیریت جامع دیابت: MySugr

امتیاز آیفون: 4.6 ستاره

امتیاز اندروید: 4.5 ستاره

قیمت: رایگان، با خریدهای درون برنامه ای

این اپلیکیشن همه کارهای مربوط به مدیریت دیابت نوع  I، دیابت نوعII و دیابت بارداری را انجام می دهد. شمارش کربوهیدرات، ردیابی قند خون، و تخمین دوز بولوس را ارائه می دهد. این اپلیکیشن می تواند گزارش هایی از سطح قند خون شما در طول هفته ها، ماه ها و حتی سال ها را ارائه دهد. یک امتیاز این اپلیکیشن، تخمین هموگلوبینA1C شما بر اساس ردیابی قند خون شما در طی چندین ماه است. رابط کاربری تمیز، بصری و قابل تنظیم و قابلیت همگام سازی با مانیتور قند خون شما نیز این برنامه را متمایز می کند.MySugr ، دارای ویژگی‌هایی است که به شما کمک می‌کند بهترین استفاده از این اپلیکیشن را ببرید، مانند پیام های یادآوری‌ که برای پیگیری داده‌های بیشتر (مانند سطح قند خون بعد از ورزش) برای شما ارسال می‌کند. همه داده‌ها و نمودارها به راحتی برای پزشک ارسال می‌شوند، بنابراین می‌توانید برای تنظیم درمان و مدیریت بهتر دیابت خود بر اساس اطلاعات واقعی و دقیق با یکدیگر صحبت و همکاری کنید.

بهترین ها برای فناوری یکپارچه:Glucose Buddy

امتیاز آیفون: 4.8 ستاره

امتیاز اندروید: 4.0 ستاره

قیمت: رایگان، با خریدهای درون برنامه ای موجود است

برنامه Glucose Buddy، می‌تواند با دستگاه‌های گلوکومتر Dexcomو همچنین برنامه‌های Apple Healthیکپارچه شود و به شما امکان می‌دهد تعداد گام­ها، ورزش و وعده‌های غذایی خود را راحت‌تر دنبال کنید. همچنین می توانید اطلاعات خود را به صورت دستی به این اپلیکیشن وارد کنید. این اپلیکیشن، یک برنامه آموزش دیابت 12 هفته ای ارائه می دهد که در آن می توانید نکاتی را یاد بگیرید که خواندن آنها آسان است (با چند درس 5 دقیقه و کمتر). با پرداخت مبلغی برای طرح اشتراک، تجربه‌ای بدون تبلیغات تجاری را خواهید داشت. این اپلیکیشن گزارش‌دهی عمیق در مورد A1Cو سایر معیارها برای مدیریت دیابت ارائه می دهد، و همچنین گزینه‌های نمایش قابل تنظیمی دارد که برنامه را برای استفاده منحصربه‌فرد شما آسان‌تر می‌کند.

بهترین برای تلفن و تبلت: Diabetes:M

امتیاز آیفون: 4.6 ستاره

امتیاز اندروید: 4.3 ستاره

قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه ای

اپلیکیشن Diabetes:M، یک برنامه ثبت دیابت با تمام ویژگی هایی است که شما می خواهید: یادآوری زمان آزمایش، گزارش تغذیه و سیستم ردیابی، ادغام با برنامه های تناسب اندام و نقشه برداری از روند قند خون. این برنامه می تواند هم برای گوشی و هم برای تبلت مناسب باشد. این برنامه همچنین بر اساس اطلاعات تغذیه ای که اضافه می کنید، یک ماشین حساب انسولین بولوس ارائه می دهد. از ابزارهای قدرتمند برنامه مشاهده نمودارها و نمودارهای روند در بازه‌های زمانی قابل تنظیم است، بنابراین مدیریت قند خون در دستان شما یا با برنامه Apple Watchبر روی مچ دستتان قابل مشاهده است. اگر سرویس اشتراک را خریداری کنید، برنامه به شما امکان می دهد چندین پروفایل داشته باشید.

بهترین برای افراد تازه تشخیص داده شده: Beat Diabetes

امتیاز اندروید: 4.8 ستاره

قیمت: رایگان، با خریدهای درون برنامه ای.

اگر به تازگی بیماری دیابت برای شما تشخیص داده شده است، این اپلیکیشن برای شما که مبتدی هستید، مناسب است زیرا می‌تواند به شما کمک کند تا با وضعیت خود آشنا شوید. با اطلاعات فراوان "دیابت 101"، از غذاهایی که باید اجتناب کنید تا راه های ساده برای افزایش فعالیت بدنی، در کمترین زمان به استادی خواهید رسید. عوارضی را که باید مراقب باشید به شما می آموزد و اطلاعات شما را در مورد گزینه های درمانی، از پزشکی گرفته تا طب آیورودا، به روز می کند. این اپلیکیشن یک کتاب راهنمای جیبی است که می توانید آن را دانلود کنید و ببینید چرا اینقدر محبوب است. این برنامه در حال حاضر فقط برای اندروید در دسترس است.

بهترین برای ردیابی قند خون: OneTouch Reveal

امتیاز آیفون: 4.8 ستاره

امتیاز اندروید: 4.1 ستاره

قیمت: رایگان

این برنامه، که مکمل گلوکومترهای OneTouch Verio Flexو OneTouch Verio Reflectاست، یک راه حل برای بینش خودکار است. با استفاده از خوانش های قند خون، برنامه به طور خودکار روندها را جستجو و برجسته می کند. آیا قند خون شما اغلب بعد از ساعت 9 شب خارج از محدوده است؟ این اپلیکیشن، نه تنها این روند را تشخیص می دهد، بلکه با تنظیم اعلان ها به شما هشدار می دهد تا بتوانید اقدام مناسب را انجام دهید. این برنامه رویدادهای مهم روند را نیز در یک جدول زمانی ترسیم می کند و به شما کمک می کند تا الگوهای قند خون خود را تشخیص دهید. پزشک شما می تواند برای بررسی سابقه ی شما وارد اپلیکیشن شود و برنامه مراقبتی شما را بر اساس رژیم غذایی و نسبت کربوهیدراتهای شما تنظیم کند. یک رابط کاربری تمیز و با کد رنگی دارد که توزیع زمانهای قند خون بالا و پایین شما را نشان می‌دهد، خوانشهای قند خون روزانه‌تان را می‌شمارد، و به شما امکان می‌دهد در یک نگاه ببینید که سطح قند شما سالم است یا خارج از محدوده است.

بهترین برای مربیگری رو در رو: One Drop for Diabetes

امتیاز آیفون: 4.5 ستاره

امتیاز اندروید: 4.1 ستاره

قیمت: رایگان، با خریدهای درون برنامه ای موجود است

برنامه One Drop for Diabetes Health، یک اپلیکیشن مدیریت دیابت است که از داده های قند خون شما برای کمک به انتخاب بهتر فعالیت های خود برای سالم ماندن استفاده می کند. یک ویژگی پولی در دسترس به این برنامه اضافه شده است که امکان راهنمایی شما بصورت رو در رو با متخصصان بهداشتی معتبر را فراهم می کند. این برنامه همچنین از اطلاعات غذا، فعالیت و داروی شما برای کمک به دستیابی به یک برنامه مدیریت جامع دیابت با هشدارهای خودکار، اشتراک‌گذاری با جامعه و گزارش‌های منظم آمار سلامت استفاده می‌کند تا بتوانید پیشرفت خود را ببینید یا رفتار خود را در صورت نیاز تنظیم کنید.

بهترین برای ایجاد آسان لیست خرید: Diabetic Recipes

امتیاز اندروید: 4.3 ستاره

قیمت: رایگان، با خریدهای درون برنامه ای موجود است

اپلیکیشن Diabetic Recipes، به شما امکان می دهد تا در کتابخانه وسیعی از دستور العمل های پخت و پز غذاهای مناسب برای افراد مبتلا به دیابت، مواد تشکیل دهنده یا سبک غذا را جستجو کنید. هنگامی که دستور العمل های خود را انتخاب کردید، یک لیست خرید برای آن غذا ارائه می دهد تا خرید مواد غذایی را برای شما تسهیل کند. در قسمت دستور العمل ها، Diabetic Recipes، دستورالعمل های گام به گام، ویدیوهای نحوه ی تهیه، دستور العمل های قابل دانلود و شمارنده ی داخلی کربوهیدرات را ارائه می دهد تا دقیقاً بدانید چه مقدار گلوکز در طول روز مصرف می کنید. این برنامه در حال حاضر فقط برای کاربران اندروید در دسترس است.

بهترین برای ردیابی شخصی: Glucose tracker & diabetic diary. Your blood sugar

امتیاز اندروید: 4.5 ستاره

قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه ای

نام این اپلیکیشن مختصرترین نام نیست، اما دقیقاً همان کاری را می کند که در اسمش آمده است. این یک برنامه ی عالی است که برای کمک به شما در ردیابی تأثیر دیابت بر بدن و ذهنتان ساخته شده است. این برنامه برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا دیابت نوع 2 و همچنین دیابت بارداری، از تنوع گسترده ای استفاده می کند.

مجموعه ای از ابزارهای ضبط، برچسب گذاری و سازماندهی که به شما کمک می کند، تصویری دقیق از سفر خود ترسیم کنید. می‌توانید برچسب‌های شخصی‌سازی‌شده، مانند «بعد از صبحانه» یا «قبل از خواب» را برای ردیابی داده‌هایی که به‌ویژه نگران آن هستید، ایجاد کنید. همچنین می توانید سوابق خود را از برنامه استخراج کنید تا بتوانید داده ها را با متخصصین مراقبت های بهداشتی خود به اشتراک بگذارید.

بهترین برای ردیابی چندین نوع از داده ها: Blood Sugar Monitor by Dario

 

امتیاز آیفون: 4.9 ستاره

امتیاز اندروید: 4.2 ستاره

قیمت: رایگان

این برنامه اساساً یک برنامه همراه برای تعدادی از دستگاه‌های آزمایش و نظارت دیابت با مارک Dario، از جمله مانیتور قند خون و سیستم مانیتورینگ فشار خون Darioاست. همراه با لانست ها و نوارهای تست ارائه شده با این دستگاه ها، این برنامه های همراه رایگان به شما امکان می دهند به طور خودکار نتایج آزمایش خود را آپلود کرده و پیشرفت خود را در یک رابط کاربری ساده پیگیری کنید. این برنامه همچنین می تواند به معنای واقعی کلمه، زندگی شما را با یک سیستم هشدار "هیپو" نجات دهد، به این معنی که اگر قند خون شما در سطوح ناامن باشد، می تواند به طور خودکار پیام هایی را برای مخاطبین اضطراری شما ارسال کند.

بهترین برای ردیابی ساده قند خون: Diabetes

امتیاز اندروید: 4.5 ستاره

قیمت: رایگان، با خریدهای درون برنامه ای موجود است

دیگر ساده‌تر از این نمی‌شود، اپلیکیشن Diabetes،به شما این امکان را می‌دهد که داده‌های دقیق در مورد قند خون خود را ردیابی و مشاهده کنید، و داده‌ها را برچسب‌گذاری کنید تا در صورت نیاز به راحتی به آن نگاه کنید و با متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود به اشتراک بگذارید. این برنامه یک کار را به خوبی انجام می دهد: این برنامه انتخابی عالی برای کسانی است که فقط خواهان ردیابی آسان قند خون خود بدون هیچ چیز دیگری هستند. متاسفانه، در حال حاضر فقط برای کاربران اندروید در دسترس است.

بهترین برای حمایت اجتماعی: T2D Healthline: Diabetes

امتیاز آیفون: 4.7 ستاره

امتیاز اندروید: 3.7 ستاره

قیمت: رایگان، با خریدهای درون برنامه ای موجود است

بسیاری از برنامه‌های دیابت ویژگی‌های ردیابی و گردآوری داده را ارائه می‌دهند، اما تعداد کمی از آنها عمدتاً بر روی جامعه ی میلیون‌ نفری دیابت تمرکز دارند، - افرادی که شرایطی مشابه شما را تجربه می‌کنند. برنامه T2D Healthline: Diabetes، پورتالی برای ورود به این جامعه است که به شما امکان می‌دهد در تعدادی از انجمن‌هایی که به موضوعات خاصی مانند عوارض، آزمایش و نظارت اختصاص داده شده است، با دیگران ارتباط برقرار کنید.

منبع:

https://www.healthline.com/health/diabetes/top-iphone-android-apps